15 augusti 2007

Datorer är jävulens påfund.

Jag har BBB fiber direkt ur en dosa i väggen. Sen i våras någon gång så ska det gå så snabbt som 100Mbit/s. Jag har inte riktigt hållit med om det kan man ju säga för så fort har det inte gått.

I morse repade jag äntligen tillräckligt med mod till att ringa och gnälla och döm om min förvåning(not) när det visar sig att switchen som tillhör vår fastighet inte är omställd från 10 till 100Mbit.
Öh. Come again?

Det visade sig också att mitt nätverkskort inte klarar 100Mbit, så nu måste jag använda mitt trådlösa nätverk som inte alls känns speciellt stabilt. :/
Förhoppningsvis så har det blivit bättre nu med den högre hastigheten. *hoppas*

6 kommentarer:

Feline Flodin sa...

Det är alltså SÅ det ligger till! Jag har nämligen undrat över samma sak, men inte orkat ringa och gaffla med BBB. Har misstänkt något av nätverkskorten i servern, men vad spelar alla byten i världen för roll om de inte ställt om switchen? ;P Snåla jäklar.

sockerdricka sa...

re féline
Ja, så är det säkert. Ring!!

Marie sa...

bra jobbat! Det jag inte fattar är vad man ska med 100Mbit/s till. Jag har 0.25 (!) och det funkar bra. Laddar iofs inte ned saker, men ändå.

sockerdricka sa...

re marie
Det är väl då man behöver 100Mbit kanske. Laddar man inte ner något utan bara surfar så märks det väl inte så fasligt mkt kanske.. =)

Feline Flodin sa...

Jag tror BBB kollar min trafik, varenda liten bokstav. Jag blev nämligen straffad för att jags krev det där! Lagom på eftermiddagen igår låg mitt nät nere. ;P Till nyss. BBB - nya SÄPO?

sockerdricka sa...

re féline
Haha, läskigt ju!