13 augusti 2007

Slöa suckers!

Jag skulle hämta ut medicin på Apoteket idag.
Det var korkat tänkt.

Trots att jag var där 45 min efter de öppnat så var kön ENORM.
Jag hann långsamt låååångsamt hasa runt i butiken 3 varv och plocka åt mig saker jag inte behöver innan de hann trycka fram ETT nummer.
Då var det bara 14 kvar.

Nästan samma känsla hade jag i morse när jag väntade på min bil. Jag var där 7, för det var den tid jag fått. Allt killen skulle göra var att köra in bilen i hallen, koppla upp den mot datorn, kolla felkoderna och sen kolla om de hade reservdelarna.
Det tog 1h20min.

Hur är det möjligt?!

Jo, det ska jag svara på: de hasar runt och pillar sig i naveln de första 49 minutrarna. Fyller på vattenflaskor och snackar gojja. TROTS att det sitter en kund och väntar.
Pissig jäkla service är vad det är!

2 kommentarer:

Feline Flodin sa...

Det finns bara ett snabbt apotek: Scheele på Klarabergsgatan i storstaden. Alla andra är sömnpiller. Men ibland ganska spännande! När jag var sjuk nu under semestern skulle jag hämta medicin på ett skitlitet apotek på en vårdcentral i Umeå. Det var en gubbe där som tog ut på alla sina recept innan de blev gamla. Jag skojar inte, det var typ 20-30 mediciner! Men det var oerhört underhållande att lyssna på, gubben satt i permobil och hade kanske den mest knarriga röst jag någonsin hört. Obetalbart, fast jag fick vänta en kvart medan farmaceuten informerade. :D

sockerdricka sa...

re féline
Det känns inte riktigt ekonomiskt försvarbart för mig att åka från Uppsala till Sthlm varje gång jag behöver gå på Apoteket, men tack för tipset. ;)

Hoppas man aldrig behöver så många mediciner som den gubben. Fy sjuttons bananer!