1 september 2007

Världens smartaste grej?


Jag köpte världens smartaste grej igår: Micro Egg.
En plastbytta med fot och lock som ser ut som en större äggkopp. Man knäcker ner ett ägg, tillsätter lite vatten, skruvar på lockat och micrar på högsta värme i 30, 40 eller 50 sekunder beroende på hur man vill ha ägget.

Det funkar, som man kan se, perfekt. Kanske lite mer vatten och lite kortare tid.

Jag är riktigt imponerad. Jag äter gärna ägg till frukost, men jag orkar aldrig koka ett ägg i kastrull. Jag har provat en äggkokarmaskin, men den brann upp så det gör jag inte igen.

Jag hittade den på Designtorget i Uppsala efter att ha läst om den i tidningen. 55 bagis.

Rekommenderas! =D

8 kommentarer:

Anonym sa...

sådana där hade vi när jag var liten, men då var de snordyra för det var väl alldeles nytt :)

sockerdricka sa...

re madde
Har aldrig sett dem innan faktiskt. Så jag fortsätter känna mig lyrisk över dem. :P

Anonym sa...

gör det du! de vi hade var i alla fall inte gröna, bara fult gulvita, så du kan känna dig speciell ;)

sockerdricka sa...

re madde
Ja färgen är ju viktig! :D

SixesAndSevens sa...

Hmm.. hälla vatten i ägget? låter lite äckligt... På nåt vis.

sockerdricka sa...

re 6&7
Mm, möjligt.

Anonym sa...

Hmmm - jag har fått en sådan av min mamma men har aldrig använt den. Och tur är kanske det för jag fick känslan av att man skulle sätta in hela ägget MED skal.

Ja ja, där ser man...

sockerdricka sa...

re tjoddan
Ja då kunde du nog fått städa upp efter en ägg-explosion i micron. =)