24 oktober 2007

Det fungerar. På riktigt.

Jag skulle bara berätta att det faktiskt fungerar att göra rent silver och guld med folie, varmt vatten och salt. Jag var skeptisk, men bestämde mig för att prova och det fungerade.
Man får dock tåla sig en stund, det går inte lika fort som på tv kan man säga.

Jag klädde insidan av en plastbunke med folie, la smyckena på botten, hällde på kokande vatten och öste sen i rätt mycket salt. Sen fick det stå under natten och när jag klev upp borstade jag lite på några ställen med en gammal tandborste och vips var de helt rena och fina! =)

4 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Nåt helt annat... Har du fått den där kalendern ännu? Eller har han lurat oss den där karln...? Eller kanske så är det jag som väntar lite för ivrigt och inte fattar att det tar några dar att skicka den...

sockerdricka sa...

re 6&7
Nä, har inte fått den än. Dels så tror jag det stod 2 veckors leveranstid någonstans - den ska ju tryckas på något tryckeri också. Dessutom misstänker jag att jag har orsakat en köparstorm så den stackaren kanske är lite överhopad.
Vänta lite till innan du skickar en bajsbomb! ;P

Feline Flodin sa...

Klart det funkar, det är enkel kemi. :) Du ska dessutom inte behöva putsa med något - då går liksom hela idén förlorad, eftersom metoden går ut på att fälla tillbaka oxid till fast form istället för att gnugga bort den. :)

sockerdricka sa...

re féline
Jaaa, men jag tror inte riktigt på det förrän jag ser det. :)
Det stod hela natten, men det var ändå kvar lite missfärgningar. Jag gnuggade inte bort det alls utan bara borstade en gång.