19 oktober 2007

Finns såna som han fortfarande?

Tidigare idag var jag på Uppsala Vaccinationsbyrå och vaccinerade mig mot TBC och det gjorde ingenting att det var sjukt mycket folk före mig för då kunde jag fascinerat iakta en tjej och en kille som var some what.. special.
Eller ja, tjejen var det väl inget speciellt med men killen - O.M.G.

Det var en sån här(för att vara lite fördomsfull) snubbe som heter något med Von. Ja, de pratade faktiskt om det där i väntrummet. Han slängde sig även med uttryck som barbarer och utomordentligt. Han hade bruna snörskor till sina kostymbyxor, skjorta och tröja. Han hade ett kors kring halsen, på rätt lång kedja, som låg utanför tröjan. Han var katolik. Han skulle resa till något muslimskt land och skojjade med tjejen om att det kanske finns vaccin mot sånt.
Han var rödlätt och såg ut som en lite lite äldre kopia av Ron i Harry Potter. Han pratade om en makalös gryta han brukade laga som han hade lite vitt vin i, och som svar på frågan vilket vin svarade han: "Franskt, det måste vara franskt!!"
Han gick även självklart till privat tandläkare och det var inga kostnader han stod för själv eftersom han kom från en familj som har det relativt välställt och därmed menade att någon annan i familjen betalade detta.
Jag kan garantera att både hans pappa, farfar, farfarsfar osv. alla varit medlem i samma nation sen typ 7000 år tillbaka och att de äldre generationerna säkert är hedersmedlemmar. De är säkert också med i någon sorts mansklubb också där de sitter i sina bruna snörskor och västar och dricker konjak(fast det är äckligt) och röker cigarr.
Efter en stunds väntande så hängde han motvilligt upp sin rock på en krok i väntrummet men behöll halsduken därför att: "Den kostade faktiskt 1000 kronor. Iof kostade rocken mer, men..".
Av vad kan kunde lurka ur så läste de antingen till läkare eller till jurist.

Såklart.

10 kommentarer:

Feline Flodin sa...

En sådan läkare vill inte jag gå till. ;P Verkar snarare som sinnebilden av en jurist då. :D

sockerdricka sa...

re féline
Ja jag vet inte vad han är. En stofil? :)

nina sa...

Haha, det låter precis som en kille i min klass på gymnasiet. Bruna snörskor, pressveck, fluga, portfölj och vattenkammad snedbena. Han använde också uttryck som "makalös" och "barbarer", och även mer fantasifulla kommentarer såsom "Det där var mig en yster kalv" när någon t.ex. hoppade långt på gympan. :-D

Anonym sa...

Om han nu var av så fin börd som han utgav sig att vara.
Ja då har det blivit en grov miss i hans uppfostran. Riktigt " fiiint " folk talar ALDRIG om pengar, det gör man bara inte.

Anonym sa...

Men herreguuud, vilken människa.. Men kul tidsfördriv att lyssna på.. :p

sockerdricka sa...

re nina
Haha! Ja, precis så var han!

re anonym
Eller så är han släktens pucko..

re lillastorajag
Ja, tiden gick ju absolut fortare! :)

Anonym sa...

Ja, det är ju så att man blir mörkrädd. Vissa människor alltså

sockerdricka sa...

re petra
Ja, man börjar ju undra..

Billy Dee sa...

hahahahaa!
jag har bara läst dig via min mobildisplay i två kvällar nu, men jag är redan störtförälskad i dig.
verkligen.
du är ett geni.
(och det finns en massa andra poster som jag försökt kommentera, men det går inte så bra; är på en bergstopp i thailand och ibland funkar det helt enkelt inte som det är tänkt...)

sockerdricka sa...

re johnny
Men oj, det var ju trevligt värre att höra. Det var ett tag sen jag var störtförälskad, hur känns det nu igen?!
Och smart vet jag ju redan att jag är.. ;)