21 oktober 2007

Tv-tips!

När jag hade sett klart både Heroes och Lost var jag tvungen att hitta nya serier att strecktitta på. Efter ett par avsnitt kan jag rekommendera både Californication och Dirty sexy money.

Den förstnämnda handlar om en relativt nyskild författare som spelas av David Duchovny som kämpar med exfruar, sin dotter, sin förläggare och alla dessa tjejer som bara kastar sig över honom överallt. Lite intressant med alla brudarna - de slänger sig på honom var han än går och vissa scener är förvånansvärt.. nakna.. kan man säga.

Dirty sexy money handlar om advokaten Nick, spelas av äldre brodern i 6 feet under; Peter Krause, som på ett sätt tvingas att ta hand om en av de rikaste familjerna i NY som han sen tidigare har ett minst sagt komplicerat förhållande med.

Jag har även missat ett par serier som gått på tv länge som jag vill se från början:
* Sopranos
* Vita huset
* 6 feet under

2 kommentarer:

Anonym sa...

Californication - Häftig serie! Går på Showtime på måndagkvällar (USA-tid) så den brukar finnas tillgänglig på nätet på tisdagar. Jag har hört ett rykte med ganska stark sannolikhetskänsla att mr Duchovny började sin karriär som porrskådis... Kul serie hur som helst med mycket sprit,droger och sex.

/Anders

sockerdricka sa...

re Anders
HA! Ja, nu när du säger det så känns det rätt troligt att det var så han började sin karriär.
Jag håller med - häftig serie. =)