20 oktober 2007

Wish me luck.

Idag är det, som sagt, läkemedelsberäknings-tenta; vi har två timmar på oss och man måste ha alla rätt för att få godkänt.
Nu är det rätt många som inte klarar den här tentan på första försöket och det finns hundra omtenta-tillfällen men nog vore det trevligt att få den avklarad på första försöket!

Jag var en fena på matte i grundskolan och läste upp till F på gymnasiet så jag har ju lite koll, men å andra sidan har jag inte räknat något mer avancerat sen just gymnasiet och jag har ingen erfarenhet av vårdyrket vilket gör att jag inte på något sätt kan bedöma om ett svar verkar rimligt.

Svårast är faktiskt att räkna om från gram till milligram till mikrogram. Det står helt still ibland.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, läkemedelsberäkning ja. Den tentan hade vi innan sommaren. Jag klarade den på andra försöket. På det första försöket hade jag gjort 1 slarvfel. Så irriterande!
Hoppas det gick bra för dig. :)

Anonym sa...

Ja harregud jaa, jag läste också till Matte F på gymnasiet och kirrade sen läkemedelsräkningen på första försöket så det där blir nog inga problem:)
Och i ärlighetens namn är det viktigaste man måste kunna är att kunna räkna ut dropptakt, de första tre veckorna sen har man öga för takten...

Lycka Till!

Anonym sa...

Alltså, vad är det tänkt att du ska bli?

sockerdricka sa...

re mickan
Det hoppas jag också, det vore ju så skönt att ha den avklarad. Å andra sidan så känns det som att ska man missa någon tenta så är det den här!

re AymaMoron
Åh, hoppas på att det går lika bra för mig då! =D

re hanna
Asså, kanske till sjuksköterska kanske dårå!

Anonym sa...

Alltså, sjuksköterska is the shit, som jag brukar säga... Om jag nu kommer in vill säga ;)

sockerdricka sa...

re hanna
Jaha? Söker du? Kul! :)

Feline Flodin sa...

Till F?! Helt bisarrt. Jag har kört matte D två gånger. :D Eller, nej, första gången hoppade jag, andra körde jag. På provet fick jag en poäng av 50 möjliga. :D Men jag kan ju se det såhär positivt: jag klarade ju tydligen matte C iaf. :D

sockerdricka sa...

re féline
Haha, ja det är ju sant.. :P