11 november 2007

Snusk på jobbet - ej okej.

Jag har alltid tyckt att gamla människor, liksom barn, är lite läskiga. Kan inte förklara hur eller varför, men så är fallet.
2 veckor in på praktiken känner jag att jag har kommit över rädslan till största del och att de flesta tanter och gubbar är söta små människor och att det är fantastiskt givande att interagera med dem.

Vad jag däremot inte gillar är snuskiga gamla gubbar. Jag kan inte för mitt liv vara förstående och överseende och, som vissa, tycka att det är lite roligt och tokigt. Det är bara äckligt.
Att behöva parera tafsiga händer är inte roligt eller behöva reagera på kommentarer som "Vilka fina bröst du har!" är inte heller en hit.

Hoppas jag kommer över det någon gång, eller åtminstone kunna låta det rinna av mig utan att bli äcklad och störd.

Inga kommentarer: