17 december 2007

*fegis*

Jag köpte en flaska Kan Jang idag på Kvantum i ett försök att lindra den hemska förkylning som är på gång och som jag absolut inte har tid med nu när jag ska praktisera och jobba.
109 fantastiska bagis kostade den lilla flaskan.
När jag kom hem så läste jag på info-fliken och där stod det läskiga saker som att man inte ska använda produkten om man är allergisk mot korgväxter. Hallå, jag är allergisk mot bla. gråbo. Risken att drabbas av kraftig allergisk reaktion var dessutom större om man hade astma eller hösnuva. Hallå.

Så nu tänker jag lämna tillbaka skiten och göra någon roligt för pengarna, typ köpa mer nässpray och hostmedicin på Apoteket.

9 kommentarer:

Ankan sa...

Host på Appo = en halva whisky?

:o

Feline Flodin sa...

Köp apelsiner! Eller lättvarianten: 2 l Bravo apelsinjuice. ;D Förut har de sagt att c-vitaminintag bara hjälper förebyggande, men senast jag läste vårdguiden sa de minsann att c-vitamin inte är förebyggande (hur skulle de tkunna vara det egentligen, det är ju en vattenlöslig vitamin?! ;P), men däremot kan det förkorta symptomen! Själv knarkar jag alltid apelsinjuice vid förkylning. Jag slipper för det mesta bli sängliggande iaf. :)

sockerdricka sa...

re ankan
Say what?

re féline
Jag dricker en massa c-vitaminbrus och äter clementiner! Hoppas det funkar för mig som för dig. =)

Ankan sa...

Ja? En liten flaska whisky från bolaget ("Apoteket"). Det e ju bra mot förkylningar...

:))

sockerdricka sa...

re ankan
Men det smakar ju bajs.

Ankan sa...

Nej Socker, det gör det inte! Det smakar mumma. Och du vill väl bli frisk?

:D

sockerdricka sa...

re ankan
Jooo, whisky smakar illa! Kan gurgla mig med vodka eller rom isf! :P

Feline Flodin sa...

Whisky är guds gåva till spritdrickarna! :D Ta en hutt innan läggdags.

sockerdricka sa...

re féline
Men nej, usch. Whisky är äckligt.. =(