6 december 2007

Herregud så korkat.

Den person som kommer med morgontidningen har slutat släppa ner den på hallmattan och istället bara klämma fast den i brevlådan på dörren. Det innebär antingen att jag måste gräva fram tidningen inifrån eller öppna dörren och hämta in den utifrån.

Hur fan tänker personen egentligen? Jag undrar verkligen.
Det tar längre tid att klämma fast tidningen i facket än att bara släppa ner den så det måste ju finnas någon tanke bakom detta.

Okej om det är reklamen som kommer på söndag eftermiddag. Då kanske de flesta har varit ute och kan ta den på väg in(inte jag för det mesta, men okej). Men en morgontidning läser de flesta när de gått upp, innan de ska iväg. Alltså vill man ha den inomhus och inte behöva hämta den på utsidan av dörren.

7 kommentarer:

Ankan sa...

Tänk om du bodde i villa eller radhus Socker, då skulle du få problem.

:o

sockerdricka sa...

re ankan
Näe, då måste man ju gå ut och hämta tidning/post. Meningen med en brevlåda i dörren är väl att man ska slippa gå ut?

Ankan sa...

Jo det e väl så. Men med tanke på hur tjocka morgontidningarna brukar kunna vara nuförtiden så gör han det ju lätt för sig. Tänk vad tid han sparar...

sockerdricka sa...

re ankan
Bah. Det tar längre tid att klämma fast tidningen än att bara släppa ner den!

Ankan sa...

I-landsproblem.

;D

Feline Flodin sa...

Tja, det är ju olika hur man vill ha det där. Jag hade en lång (nåja) monolog med mitt tidningsbud för några år sedan, där jag snäääälla bad vederbörande att bara klämma fast tidningen, inte släppa ner den, för då vaknade jag, lika obarmhärtigt varje gång. ;P Denne lydde! Jag blev glad. :D

Du kan ju göra lika, fast be om motsatt? ;)

sockerdricka sa...

re ankan
Ja, absolut. =)

re féline
Men åh, det är säkert någon som du som har fått tidningsbudet att klämma fast tidningen då! :P