8 januari 2008

Hoppas man inte blir så själv..

Mannen som bor under mig är en riktig surgubbe. En sån där som måste skälla så fort han får chansen. Gör sig ovän med alla yngre personer i huset.
Han är väl sisådär 70-80 år, änkling sen år tillbaka och han hör illa ibland och ibland inte.

1. När jag skulle renovera köket gick jag ut med det i god tid innan genom trevliga lappar till mina grannar där jag beklagade det eventuella oljudet samt att vi skulle behöva stänga av vattnet någon gång en viss tid en viss dag. När dagen kom och vattnet stängdes av dröjde det inte mer än 2 sekunder innan gubben var ute i trappen och letade efter numret till ordföranden i föreningen för att klaga. Vi hörde inget mer så jag antar att han blev avspisad.

2. Förra sommaren ställde någon av grannarna sin cykel precis utanför cykelstället eftersom det faktiskt var fullt. Snabbt som ögat var gubben ute på balkongen och skällde och sa saker som "Det här fungerade minsann innan ni kom hit och då torde det väl fungera efter också?!".

3. I förra veckan kom det ett häfte med förhållningsregler för föreningens medlemmar. Bland annat så står det att trapphusen ska hållas fria p.g.a. framkomlighet vid olycka men också för grannars trevnad. Barnvagnar ska inte stå i trapphusen utan i de särskilda utrymmen som finns för dessa(dvs nere i källaren).
Idag var gubben snabbt ute genom dörren när ägarna till barnvagnen var på väg hemifrån. Han skällde drygt på dem och menade att det ska väl inte vara så svårt att ställa vagnarna där de ska stå och inte i trapphuset!? När barnvagnsägarna svarade med att undra varför hans(och tanten bredvid) rollator(er) får stå kvar i trapphuset men inte barnvagnen så fick han plötsligt väldigt dålig hörsel och pratade högt i munnen på dem tills de gick och slängde igen porten.

SÅ kass hörsel har han ju inte eftersom han direkt registrerar när de han är ute efter kommer hem/går. Om han nu inte sitter och vaktar vid dörren hela dagen..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Drygaste grannen! Usch, lika drygt som de nedanför mig som bråkar mitt i nätterna

sockerdricka sa...

re madde
Men usch, ännu jobbigare ju! :/