20 januari 2008

L word.


L word är en serie som inte går att sluta titta på. Den är så fylld av sex att jag blir lite sådär tant-chockad ibland. Men det är lagom sex; mer är vanligtvis men inte för mycket och för snaskigt.
Svårt att förklara.

Jag har alltid hävdat att det är jäkla viktigt med bra sex i en serie/film. Det ska vara trovärdigt och hett, annars får det vara. Inget jävla mungnuggande à la Broarna i Madison County.
Det låter möjligtvis som jag är sexgalen, men jag tror alla egentligen tycker som jag men inte vågar erkänna det.. ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

The L Word är en grymt bra serie. Jag halvt grät när tv3 slutade sända den bara sådär.

Att det visades en serie med en så ovanlig handling som homosexuella tjejers liv och leverne var en otrolig grej bara det, äntligen kunde jag relatera någorlunda till kärlekshistorier på tv (nåja, mitt liv som flata är trots allt inte lika dramatiskt, invecklat och glammigt men :P).

Som du dessutom skrev, den är lagomt sexig. Superbra!

(Det blev en underlig kommentar, men i min iver att överdrivet hylla en tv-serie så ;)

sockerdricka sa...

re madde
Tänk att ens eget kärleks-/sexliv aldrig är så pass spännande och häftigt som på tv. :/

SixesAndSevens sa...

men hur kul är det med brudsex?? jag bara frågar. eller är det nåt jag inte fattar..?

sockerdricka sa...

6&7
Men.
Dels är det mycket mer än brudsex i den serien, dels tycker väl alla olika?

Anonym sa...

sixandsevens: vänd på det istället, vad är det som är så kul med heterosex? :P nej men förstår du vad jag menar, man lockas av olika saker.

sockerdricka sa...

Två kvinnor som har sex kan vara hundra gånger mer intressant att titta på än en man och en kvinna som har sex..

Anonym sa...

Couldn't agree more. Är iofs rätt partisk i frågan, men inte mindre så håller jag med.