25 april 2008

Krämer.


Periodvis har jag snustorr hud och det spelar ingen roll vad jag smörjer in mig med, ett halvt dygn senare är jag torr så jag fjällar igen.
Den enda produkt jag hört fler än en, dvs många, sagt något gott om är The Body Shops body butter och idag var jag och investerade i en burk moringa.
Och när jag säger investera så menar jag investera - 165 pix för en burk. Tjejen ville dessutom sälja på mig en flaska duschkräm för 102 kronor men det får vänta tills jag är svinigt rik.

Jag har även tänkt prova ACOs Rich care lotion med canola oil. Det låter ju bra när det heter något med oil menar jag. Dessutom är flaskorna söta och dessutom köper man dem på Apoteket och då måste de ju vara bra!

En annan grej man köper på Apoteket är CCS Vera lotion. Aloe är ju bra, det vet vi ju alla, så vad kan gå fel liksom?!



---
Bilder från thebodyshop.se aconordic.com och ccs-se.com

8 kommentarer:

Malena Dahl sa...

Jag gillar också body shops produkter.. Jag älskar deras bodybutter!! Jätteskönt och doftar helt fantastiskt! =)

sockerdricka sa...

re malena
Jaa, de luktar gott gott!

smultronpaj sa...

Jag har också en sån där hud. Kan rekommendera Miniderm på apoteket. Kicks hade nån serie med olivolja, också bra, ialla fall som handkräm- Annars gillar jag också body butter från bodyshop.

sockerdricka sa...

re smultronpaj
Tack för tipsen, ska kolla upp. =)

Än så länge gillar jag inte alls body butter tyvärr..

Feline Flodin sa...

Luyktar den gott, Moringa? Min favvo är cocos. ;D

sockerdricka sa...

re féline
Ja, den luktar jättegott! Rätt starkt iof, men gott. Cocos tror jag inte att jag tycker om, men man vet ju inte.. =)

Did you give the world some love today, babe sa...

Tips för torrisar:

Efter att du har duschat, smörj in dig med babyolja. Utan att torka dig först (du kan lufttorka av dig det värsta). Låter crazy, men det funkar!

sockerdricka sa...

Det har jag provat serru och det var inte alls speciellt nice! Blev bara kladdig och äcklig och det torkade fasiken aldrig in..!