23 april 2008

"Ojdå, ja säger du det. Ska kolla upp det.."

De två typerna på mitt jobb som innehar chefspositioner har slutat förvåna mig. Mest är det halvchefen som är helt inkompetent. Helchefen har ingen koll på något.

Den här gången så är det ersättningen för träningskort jag har väntat på i en evighet. Hur svårt ska det vara att faxa in mitt kvitto till lönekontoret egentligen?! Det är ju det enda han behöver göra. Lönekontoret fixar allt annat.

Fick veta av helchefen, idag när jag ringde om detta, att sommarschemat tydligen är klart. Det är det ingen som sagt till mig och något jäkla schema har jag inte sett röken av. Varför? Ja, det visste inte han det var ju halvchefen som hade satt ihop det.
Jamen kan man få prata med honom då? Nej, han är ju ute och leanar(dvs. åker runt till andra mackar och lär ut) i flera veckor framöver.
Men hur kommer det sig att han inte har slutför de uppgifter han hade innan han for och hur kommer det sig att han inte har vidarebefordrat schemat innan han for?

GAH!

Inga kommentarer: