25 augusti 2008

Roligt roligt.

Min käre far var här idag och fixade avloppet i köket som det har varit stopp i i snart en vecka.
Jag var inte hemma under besöket så det här historien berättade han för mig nyss. Han skrattade så jag knappt hörde vad han sa.. Tror inte han skrattade lika mycket just när det hände..

Pappan stod på knä under diskbänken i köket och hade tryckt ner både en rens-vajer och en sån vattenslang(som ska spola rent) i avloppet i golvet. Katterna(2 st.) och hunden satt i en halvcirkel runt honom och tittade nyfiket på, kan tänka mig att de tyckte det var sjukt spännande att kolla när han fixade.
Plötsligt fick faderskapet för sig att han skulle ta tag i vajern med båda händerna för att kunna trycka extra hårt och släppte således plastslangen som sprutar på vatten för fulla muggar i smala jetstrålar. Givetvis så flög slangen upp ur avloppen på en hundradels sekund och började dansa omkring som en hög kobra medan den sprutade vatten omkring sig för fulla muggar.
Katterna flög en halvmeter upp i luften i ren förskräckelse och satte springandes av för att aldrig mer komma fram under pappans besök. Hunden satt olyckligt kvar och tittade med vattnet droppande från nosen.
Pappan vevade förgäves runt med armarna för att försöka få tag på slangen innan han kom på att han kunde stänga av kranen på blandaren.

Sen torkade pappan vatten från köksfönstrena(nyss bytta och tvättade), taket, skåpen, micron, golvet.. Ja i hela köket var faktiskt nedstänkt.

Mest olycklig var han över att katterna aldrig mer skulle lite på honom. Och han som hade "bondat" med Affe sist han var här och allt.. =(
Jag tröstade honom med att de inte är speciellt långsinta katterna och att de med all säkerhet glömt hela historien nästa gång han hälsar på! :D

4 kommentarer:

Feline Flodin sa...

Även Fjant? ;D

sockerdricka sa...

Glömt? Ja, han är ju smått korkad.. =D

Anonym sa...

Neeeej? Hahahahha, kan verkligen se allt framför mig! xD

sockerdricka sa...

Hehe, jooooo! :)