19 februari 2009

Ett besök i huvudstaden.


Idag var det dags för ett besök i huvudstaden och då är det bäst att göra sig extra fin och locka håret och grejer. Det vet ju alla.


Väl framme kastade jag mig iväg till Lagerhouse. Det är faktiskt den enda butik jag saknar i Uppsala.. Deras presentpapper är bara SÅ fint.


Deras andra kraffs är också fint.


Efter att uttråkad ha insett att jag inte ville kolla i några mer affärer mötte jag upp E och så svullade vi världens godaste hamburgare på Texas Burger i Kungshallen. Deras coleslaw skulle jag kunna sleva i mig med sked.


Trots svullandet kunde vi pressa i oss en latte på Wayne's. Såklart.


Tillsist var det ändå tid för den egentliga anledningen till mitt besök i storstaden - bio! Och vi såg dessutom en riktigt bra film.
2.45 lång och ändå ingen träsmak.

På vägen hem till Uppsala stannade tåget i Knivsta på grund av totalstopp i tågtrafiken mellan Knivsta och Uppsala. Nejmen, vilken överraskning att inte tågen går som de ska!

2 kommentarer:

Ankan sa...

Deras burgare e faktiskt jävligt bra. Brukade käka lunch där med jämna mellanrum på mitt förra jobb.

sockerdricka sa...

Ja sjukt goda!