11 juni 2009

Polisexamen.

Torsdagen den 4/6 tog min bror polisexamen. Såhär en vecka senare orkade jag överföra bilderna.. =)

På väg till huvudstaden - här kan man tydligt se vilken av syskonen som är mest fotogenic..


Mössan med. Gömd i en påse. =)


Pappa har skrivit ut en karta som har turligt nog även ritat pilar på.. Så vi inte hamnar i tjottahejti menar jag!


Väl på plats i Stadshuset lyssnade vi på pampigt spelande av Polisens musikkår samt blev spanade på av alla polisstudenter.


Eftersom jag tänker med arslet ibland och inte lånade en systemkamera med teleobjektiv så är de här de bilder min kompaktkamera lyckades åstadkomma på min bror när han spatserar ner för den berömda trappen i Blå hallen och när har får betyg..
Tittar man supernoga så kan man faktiskt se honom!


Vi firade dagen med en brakmiddag på Ett Glas i Norrtälje - sjukt god mat! Kolla bara in hur perfekt halvblodigt köttet är! :D


Kvällen avslutades strax före midnatt med bubbel och presentöppning.

En mycket lyckad dag trots elakt och envist regnväder. Det värkte lite i hjärtat av stolthet om jag ska vara ärlig, och det ska man väl vara? =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

:-D Weeee... Ja visst va det en kanonbra dag!

sockerdricka sa...

Yes! Trots det riktigt taskiga vädret.. =)

Ankan sa...

Fotogenic ja. Din bror ser ju helt gaaaaalen ut.

;D

sockerdricka sa...

re Ankan

Möhöhö! ;)