8 juli 2009

Fåglar.

Varje gång jag går till jobbet passerar jag Svandammen utanför Flustret. Sorgligt nog så lever bara ena halvan av svanparet kvar vilket ser så ledsamt ut i det stora stimmet av ankor.. Bara för det så kom inte en enda jäkla anka med på mitt kort!
Problemet är att om man stannar till vid dammkanten så blir man snabbt anfallen av alla fåglar så bilder är typ tagen under rörelse - ingen tid för omtagning med andra ord. ;)


Fikade på Fågelsången efter jobbet och hade sällskap av 2 otroligt nyfikna och orädda kajor som satt såhär nära och betraktade oss intresserat. Söta små rackare!

2 kommentarer:

Ida björkman sa...

Min sambo är livrädd för svanar. Synd eftersom de är så magiska.
Såna där svarta rackare bor det ta mig tusan typ 300 000 på vårt tak ibland. Sjukt högljudda!

sockerdricka sa...

Ja svanar är riktigt läckra! Och sjukt stora.. så jag förstår din sambo lite. =)

Men du kommer från Rimbo? Det gör jag med..