30 januari 2006

Jag är tillfälligt hemma och hämtar andan i ett par timmar. Kom hem från Statoil nyss och ska iväg på föreläsning strax före 16.
Vi hade uppföljning på säljattacksmötet idag. Samma prat som tidigare och sen en timme i kassan med säljcoach. Det låter väl rätt tufft, eller hur? Det är inte tufft alls kan jag säga.
Huvudpoängen är att öka försäljningen/kund med minst en krona. Förutom alla säljfrågor och tjaffs så ligger tyngden på att få oss säljare att sluta säga inte. Alltså istället för "Du vill inte ha en cola till korven?" så ska vi säga "Vill du ha en cola till korven?" eller något liknande. Vi ska också sluta säga "Var det bra så?" och börja säga "Något annat?" eller "Något mer?".
Det är riktigt svårt. Man säger inte jäkligt ofta! Det är som ett sätt att uttrycka sig så man inte ska vara så direkt i sin fråga på något sätt..
"Du ska inte passa på att tvätta bilen också?"
"Du vill inte ha en bulle till kaffet?"

Störtlöjligt!

Jag fick den espressomaskin som var bokklubbspremie före helgen men lyckades dag två ställa glasskålen ivägen för en katts stora rumpa så den åkte i stenplattorna och splittrades i minst 557643 bitar. ARGGH!
Jag mailade iaf snällt till bokklubben och undrade om de kunde skicka en ny skål eftersom den jag fick var trasig när jag öppnade paketet(..) och idag fick jag svar - de ska skicka en ny bryggare eftersom de inte har några lösa delar.
Weee! :D

Undrans om jag ska sova en stund? Det vore ju skitkorkat eftersom jag kommer vara trött som en gris när jag ska upp sen och inte kunna somna i tid ikväll.
Jag låter nog bli..

Inga kommentarer: