29 januari 2006

Dagen efter..
Maten blev fantastiskt god! Skitgod potatisgratäng vilket jag är mäkta stolt över för att någon sån har jag inte gjort i det här köket någon gång.. Skitgoda fyllda kycklingfiléer - saftiga och perfekta! Jag använde mina nya röda Lacreuset-formar vilket såg SÅ tjusigt ut på bordet. :D
Fördrinkarna gjorda på gin och ICAs skogsbärsläsk med lime och mango i var också supergoda. Dels såg de ju skitfina ut, lite rosa med blå sugrör, dels smakade de mums!
Till efterrätt åt vi chokladkaka, och vilken chokladkaka sen! Det var S som hade med sig den och det var en sån riktig tårta-tårta helt i choklad med smält hård choklad ovanpå och sen dekorerad med frukt(lime, passion osv) och jättegod!

Jag hade jättetrevligt igår, åtminstone fram till.. 23 för då fick jag ont i magen. Det gick iof snabbt över efter en stund på sängen. Dock var det någon, eller kanske ett par, som blev lite smått överförfriskade. Och då menar jag skitfulla och inget annat. Det var mindre trevligt, det känns liksom inte så himla passande på en tjejmiddag då åtminstone jag vill prata och ha kul, men det går ju inte när vissa sluddrar och fnissar och låter som små fjortisar.. Självklart får man blir pruttfull om man vill, men kanske hellre ute på krogen eller på fest-fest. Inte på middag.
Tillslut blev jag bara förbannat less och började diska och vid 3 blev jag av med dem. Phew.

Idag mår jag iaf prima! Allt är diskat och bortplockat och jag la mig nykter. Känns himla bra faktiskt.. :D

2 kommentarer:

huldra sa...

Låter som en god och trevlig middag. Du får väl servera alkoholfritt nästa gång. Spetsat med lite äppelcidervinäger lär det bli strävt så det räcker och blir över. ;)

sockerdricka sa...

Haha, jag får prova det. ;)