23 januari 2006

Uhu. Mitt schema är helt fullproppat!
Okej, det kanske inte är så mycket om man jämför med andra men för mig, som inte har gjort någonting på hela förra terminen, så känns det som jättemycket!
Vi har föreläsning 4 dagar i veckan á 2h, all övrig kontorstid jobbar jag hos T och ringer in annonsörer till hans bomedlarsida, jag har dagar att jobba på Statoil, det är bröllop om 1.5 vecka och jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig plus att presenten inte är köpt(vet iof vad det blir). Pheew.
Det jobbigaste med allt är att jag inte får sova så mycket som tidigare. Förut sov jag jämt. La mig sent sent och gick upp sent sent. Behövde jag gå upp tidigt en dag så var jag helt slut på kvällen och var tvungen att sova hela nästföljande dag.
Det är det svårt att göra när jag ska upp tidigt alla dagar. Jag förstår inte hur man orkar! När jag kom hem vid 16(ni ser, inte ens sent) idag hade jag varit igång sen föreläsningen kl. 8(ni ser, inte speciellt tidigt) och var TOTALT DÖD när jag kom hem. Åt en sallad och pillade på datorn sen somnade jag i sängen och sov som.. ja.. jag aldrig skulle gå upp någon mer gång. Jag blev väckt av telefonen strax före 19 och förstod inte vad som lät eller hur man gjorde när man svarade eller vem jag pratade med eller vad personen sa förrän 10 min in i samtalet. Helt sjukt. Kommer inte ens ihåg vad vi pratade om eller vad jag sa.. O.O
Det är rätt obehagligt faktiskt..
Hur gör man för att orka med? Måste man lägga sig senast 22? Eller måste jag ställa in mig på mindre sömn-timmar? Hur vet man hur många timmar sömn man verkligen behöver??

Skärpning!

2 kommentarer:

huldra sa...

När jag jobbade blev det till slut så att jag gick och lade mig mellan 21.30 och 22. Och somnade direkt, orkade inte vara uppe längre. :-o På helgerna kunder jag med nöd och näppe hålla ögonen öppna fram till tolvslaget...

sockerdricka sa...

Men det är ju så tråkigt att gå och lägga sig så tidigt! Kvällen blir så kort så det känns snopet..