28 april 2006

Min bil har varit på lagning hos mamma och pappa. Startmotorn har bytits ut mot en ny fräsh(okej, en begagnad) och bilen brummade mer förnöjt än någonsin förut rapporterade pappa.
Idag skulle jag få den levererad hem i sitt nya fina skick. Den kom till stan, men inte längre än till IKEA där omkring för då ville den inte mer utan bara dog.
Tydligen så dör den helt plötsligt på tomgång, inget hostande innan utan bara.. donk.
Min käre far lät sådär lagom glad när han ringde. Jag tror han är lite less på den där bilen faktiskt. Den är bara gammal och går sönder.

Någon som har en fungerande bil till övers? :)

3 kommentarer:

sockerdricka sa...

Jag vill ha en gratis bil. Eller helst en bil som kommer med en bunt pengar.
Hrm..

Ingen som vill ställa upp och övningskörningsbevaka dig?

Anonym sa...

neppy:
Det är mycket viktigt att man kollar ordentligt oavsett om det är grönt vid trafikljuset eller om det är en obevakad korsning. Det finns så många dårar här ivärlden att man kan inte anta att alla alltid stannar då det är rött eller att de alltid lämnar företräde fast de ska det.
Och till detta så tillkommer ju utryckningsfordon som inte alltid är lätta att höra men då är det du som ska stanna oavsett om du har grönt eller ej.
Försök ex. att förklara för polisbilen du nyss kört in i att du inte hörde sirenen eller att du hade ju grönt så du körde ju, hur man än vänder på det så blir det "oaktsamhet i trafik". ;)

Anonym sa...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»