1 juni 2006

Missnöjd.

Jag var ju och klippte och slingade mig för någon vecka sen. Efter stor ångest så valde jag och en kompis äntligen ut ett nytt ställe. Det är ju faktiskt jobbigt att hitta ny frisör, man vet aldrig hur resultater blir.
Nu, efter någon vecka, så har vi insett att de verkligen var kassa på den salongen(Klippoteket i Kvarnen). Kassa på riktigt.
Jag ville ha många små ljusa slingor. De lyssnade på vad jag sa men inte fick jag vad jag ville. De gjorde slingorna på exakt samma sätt på mig som på kompisen E som ville ha bredare guldiga slingor.
De gjorde slingorna på fri hand. Dvs, ingen folie och ingen hätta förutom slingorna på gässan där de använde vanlig aluminiumfolie som såg.. använd ut. Det kändes lite mysko när jag satt där men jag tänkte att de vet väl vad de håller på med! Man måste väl för fan få tro det när man går till en frisör?!
Slingorna är helt ojämna, uppe vid roten på underhåret så är det fläckvis blekt så det går inte att ha halva håret uppsatt. Det ser ut att vara utväxt över hela håret eftersom slingorna inte är gjorda ända ner till roten. Hon frågade var jag har benan men gjorde ändå inte slingor i den, alltså syns inte slingorna när jag har håret i sidobena vilket jag typ jämt har.
Hon klippte lite hipp som häpp. Lite här och lite där. Jag hade uppklippt runt ansiktet sen tidigare, men den kortaste slingan gick nedanför hakan, nu går den kortaste slingan till näsan, dvs jag får den inte bakom örat.

Jag blir sjukt förbannad när jag tänker på det. Men vad ska jag göra?
Jag vill ju inte att HON ska klippa om mig. De har redan förstört tillräckligt.
Kan jag få pengarna tillbaka? Hon kan väl bara vägra? Vart kan jag hota att anmäla henne om hon är helt oförstående och vägrar kompensera?!

*SUCK*

5 kommentarer:

Anonym sa...

allmäna reklamtaions nämnden. jenn! ;)

Anonym sa...

oj blev visst en felstavning men poängen e densamma ;)

Marie sa...

Gå tillbaka och säg att du inte är nöjd. Om du visar bristerna kan de inte säga emot, det är ju i deras intresse att inte få dåligt rykte! Jag har gjort det en gång o mamma har gjort det flera gånger. Du ska nog göra det NU, innan det går för lång tid. Begär pengarna tillbaka eller i åtminstone att de gör om det/korrigerar det gratis. Kom igen, gör det reda idag!

sockerdricka sa...

neppy - Ja, det låter onekligen lite smått.. mysko. Hrm.. O.o

Anonym sa...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»