20 augusti 2006

Söka jobb.

Nu har jag skickat iväg rätt många jobbansökningar och fy fan så läskigt det känns. Blir pirrig och bubblig i magen. Tänk om någon hör av sig. Tänk om jag får komma på intervju. Tänk om de tycker jag är bra. Tänk om ingen hör av sig. Tänk om jag är så pass kass.
Jag kan inte ens känna mig säker på de saker jag verkligen kan. Förstå att skryta om sig själv inför någon okänd. Det går verkligen mot allt.
Nå kommer jag dö varje gång telefonen ringer.

Jag har registrerat mig hos några bemanningsföretag och HERREGUD vilka jävla grejer man ska fylla i. Hos vissa tar det en EVIGHET att komma igenom alla steg för att kunna söka en sketen receptionistjänst! Resursjobb och Adecco tog priset kan jag säga, han aldrig sett maken till komplicerat och onödigt omfattande registreringsprocess. Speciellt dator/IT-avdelningen, det såg precis ut som de bara tagit en massa slumpvis utvalda "dator"-termer och slängt dit i listan. Ingen jävla ordning alls. Under "Laptop-kunskaper"(bara att det finns en sån kategori..) så hade de listat några märken på datorer. Vaddå? Kan man en DELL-laptop så kan man väl en HP-laptop - knapparna sitter på typ samma ställe. Det fattades sjukt många alternativ också eller så är inte Firefix en webläsare eller Thunderbird ett mailprogram.

Nu ska jag se på tv och sen inte kunna somna för att jag kommer vara nervös.

PS.
Hur gör ni andra som söker massor av jobb för att hålla ordning på dem? Skriver ut annonserna? What?
Man vill ju gärna ha lite koll på vad man sökt om någon verkligen ringer..
DS.

3 kommentarer:

Marie sa...

Jag skriver "dagbok" över vilka jag söker och lite info. Ibland skriver jag ut dem också. Men du har rätt i att det är lätt att glömma vilka man sökt och så blandar man ihop dem... lycka till förresten!

sockerdricka sa...

Tack. :)

huldra sa...

Jag kopierar annonstexten till notepad och skapar en ny mapp i word där jag lägger ansökningshandlingarna. En mapp för varje jobb. Det är ju rätt bra att hålla reda på vad man har påstått att man kan. ;)