13 september 2006

Äggkokare och val.

Jag har köpt en äggkokare. Det är lite lite pinsamt med mest bekvämt för jag tycker verkligen att det är jobbigt att koka ägg. Det vill jag göra på morgonen och så måste man stå och passa så det inte börjar stokkoka så äggen går sönder och sen måste man passa så man inte skruvat ner för lite/mycket osv osv. Den här stoppar man bara in i väggen och så hokuspokus så har man färdiga ägg..!
Det är faktiskt värre med folk som har elektriska potatisskalare eller salladsslungor eller annat onödigt. Så det så.

Idag röstade jag också. Trodde det skulle vara massiv kö där vid kl. 13 med icke. Det var jag och 2 pensionärer på kassaservice. Jag måste säga att det är rätt svårt att vara helt hemlig för sina medröstande när alla röstsedlar sitter på utsidan av båset. Det kan ju inte vara ekonomiskt att alla tar med sig en hel hög papper in bara för att ingen ska kunna gissa på vad de ska rösta.
Nåja, jag hoppas jag gjorde rätt. ;)

Inga kommentarer: