29 september 2006

Hjärnblödning.

Det kan inte vara bra att vara så lättirriterad som jag är. Vissa saker i trafiken gör att jag ser rött. Det börja krypa i skinnet på mig och helst vill jag köra över folk.
När jag for till jobbet imorse vid halv åtta var jag nog nära en hjärnblödning. På E4:an söderut precis efter södra rondellen i Uppsala är det ett vägbygge(de håller på med nya E4:an) och 2 filer går ihop till 1. Några hundra meter innan dess blir det omkörningsförbud och då ska alla ligga i höger fil. Eftersom det var rätt mycket trafik där när jag for så var det en lång kö. Alla normalt funtade människor smyger sig in i höger fil tidigt och håller sig där, för filerna går ju som sagt ihop en bit fram. Men sen finns det de här j*vla asen(ursäkta) som kör förbi heeeeela kön och heeeela förbud mot omkörningsbiten och sen blinkar ilsket för att komma in i högerfil precis innan 2 blir 1.
Jag blir GALEN. Hur tänker de egentligen? Jag vill verkligen veta. Anser de sig ha så mkt mer bråttom än vi idioter som ligger till höger? Är de viktigare än oss? Står de över lagen? Tror de det inte märks?
När jag var på väg fram till 2 blir 1 så ser jag hur en BMW(såklart) kommer susandes bakom mig till vänster, han kör förbi alla luckor som finns och tränger sig in precis framför mig utan att blinka eller titta om det finns plats. Vad spelar det för roll att tuta på en sån? Jag borde ju ha kört på honom. Ops liksom.
Det var givetvis en medelålders karl. En sån som ser för stor ut för sin bil, trots att han har en gigantisk BMW. Det är inte så att han sen försvinner i ett dammoln, utan han puttrar på fint i drygt 110.

Jag vill ha en megafon på taket så jag kan få skrika könsord till as som han.

2 kommentarer:

smultronpaj sa...

JAg har alltid velat uppfinna en skylt som funkar både fram och bak i bilen och som skriver väl valda formuleringar till medtrafikanterna. Den kan ju i så fall enkelt ersätta långfingret och knytnäven och i vissa fall även tutan.

Anonym sa...

En sådan här kanske skulle passa... (drivs med ett batteri)

http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=362070000