29 september 2006

Huvudbry.

Meningen är att jag ska sova nu. Jag ska upp halv 7 för att jobba imorgon vilket är typ 4h tidigare än när jag brukar gå upp annars. Självklart kan jag inte sova. Min hjärna går på superspeed och jag kan inte släppa min planering inför morgondagens upprensning i sovrummet(efter jobbet då).
När jag väl bestämt mig så kan jag inte sluta tänka på det innan det är klart. Egentligen borde jag sätta igång nu när jag är uppe i varv men det känns mindre lyckat.
Jag ska äntligen ta bort överdelarna till bokhyllorna i sovrummet. De är samlingsplatser för skräp. Allt skit som inte har en egen plats hamnar där och det ser förjävligt ut! Jag har redan planerat vad jag ska kasta, vad jag ska spara men bära ner i förrådet, vad som ska flyttas till ett annat bättre ställe osv. Dörrarna och lådorna till nederdelarna av bokhyllorna har lister och de vill jag ha bort. Frågan är om man kan göra det själv eller om man ska lämna in dem. Var lämnar man in sånt? Kostar det skjortan? De måste ju målas(lackas?) om efter det att listerna är borttagna..
Jag hoppas att den stora stereon inte är FÖR stor för bokhyllan i vardagsrummet. Vore perfekt om den passade där. I vad ska man förvara rullar med presentpapper? Jag har säkert 10 st. Jag måste flytta in alla smycken och hårtjosan i badrummet, men hur ska det förvaras? Eller så måste jag hitta en smart förvaring till det i sovrummet.
Osv osv.

Ni ser, hur mkt att tänka på som helst!

1 kommentar:

smultronpaj sa...

Prestenpapper kan man ha stående i en hink til exempel. smycken och hårtjosn kan du köpa en minibyrå till på IKEA förslagsvis.