27 september 2006

Say what?

Igårkväll fick jag ett sms från en tjej som jag inte pratat med på väldigt länge. För ett år sen var vi rätt bra kompisar men sen kukade hon(enligt mig) ur och det hela nådde sin kulmen på min födelsedag och efter det hade vi ingen kontakt. Jag ringde upp henne, kanske någon gång i våras, för att göra ett försök att återuppta kontakten. Vi träffades en gång. Jag gjorde några fler försök efter det och visst, hon svarade men hon tog aldrig kontakt själv så då gav jag upp.
I smset jag fick igår bjöd hon in mig på sitt kalas på lördag. Helt out of the blue. Helt konstigt.
För det första så kan jag inte gå, jag jobbar. För det andra så VILL jag inte gå för det kommer vara en massa muppar där och för att hon bjuder in mig 3 dagar innan. Varför så sent?
Jag har inte svarat på meddelandet än för jag vet inte vad jag ska skriva. Egentligen vill jag skriva något vasst, men det kanske är onödigt och barnsligt?

Det skulle inte förvåna mig om hon kommer läsa det här nu. Typiskt min.. otur?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och varför skulle inte det här vara hennes försök att återknyta kontakten?
Kom igen nu!

Marie sa...

Bengt har iofs rätt, nu försöker hon. Men samtidigt, kan du inte så kan du inte, inte mer med det. Svara och tacka nej, men föreslå nåt annat på tisdag. (eller vilken dag som helst) Då har du ju inte stängt några dörrar eller varit otrevlig. Tycker jag.

sockerdricka sa...

Ja, jag är säkert löjlig men jag hade lagt allt det där bakom mig och det känns bara jobbigt att börja om. Jag tror inte vi kommer ses om inte JAG jag tag i det(dvs ringer och bestämmer dag). Sen kommer inte hon höra av sig och då kommer jag blir irriterad och sen kommer det rinna ut i sanden. Jag är övertygad.