10 september 2006

Söka söka jobb.

Nu har jag skickat ut 5 jobbansökningar till. Jag söker alltså receptionist/sekreterar/assistent-jobb i Uppsala och Sthlm. Det finns inte mycket alls i Uppsala kan jag säga, men desto mer i huvudstaden. Dessvärre så måste jag sålla rätt bra där, jag måste hamna rätt centralt för att det ska fungera att pendla. Ett ställe någonstans söder om stan är inte så bra då.. :)
Nåja, jag har inte gett upp än iaf. Jag VET hur svårt det är och räknar inte alls med att jag ens ska hitta något. Men jag har sett det hända på nära håll så jag vet också att det inte är helt omöjligt.
Några svar på de jag skickat hittills jag jag faktiskt fått. De har önskat mig lycka till med mitt jobbsökande under hösten och bett om att få behålla mina uppgifter om något skulle dyka upp och det är ju helt okej. Jag får svar iaf! Inte bara kalla handen! :P

När jag läst bokföringskursen(som jag nu anmält mig till) så kan jag ju faktiskt söka alla ekonomiassistentjobb också. Det ligger rätt många sånna ute ska jag säga..

1 kommentar:

smultronpaj sa...

Go girl! Det här fixar sig. Snart så...