26 september 2006

Äventyr på posten.

De har en lustig känsla för service på mitt posten-substitut. Det måste vara de två äldre karlarna som äger kiosken, en rundare och lite gladare och en smal och tvär. När de blev ombud för posten så var de nog bara de två gubbarna men sen så ökade antalet postärenden rätt radikalt och de har varit tvungna att skaffa hjälp. Nu har de två yngre killar som är där ibland och som faktiskt är riktigt trevliga men alla som avverkats fram till dessa två har inte varit lika trevliga. Vresiga tuggummituggande ungdomar som jobbar i slow motion och är allmänt kassa. Jag tycker att det är så konstigt att dessa två äldre herrar inte på en gång sett att det inte kommer fungera med de typer de hittills anställt.

Det var den smale vresige gubben som hade hand om paketutlämningen idag när jag var där. Han hjälper 2 personer före mig och sen, helt plötsligt, när det är min tur så är det viktigare att plocka upp en kartong av postens gigantiska blå färdig-att-skicka-lådor. Det står 5 personer bakom mig i kö som väntar med avier i händerna och alla står vi på rad och tittar på karln när han börjar plocka upp de här blå paketen. Jag kan inte tänka mig att det är en sån åtgång på de där största lådorna att han måste plocka upp dem därför så varför gjorde han det?
Det är inte så att han är ensam där. De två yngre killarna är där och står i kassan och hans rundare kollega kom precis in genom dörrarna och in bakom kassalinjen.
När han plockat upp hela lådan med kartonger DÅ kan jag få hjälp. Inget leeende eller något utan han bara tittar på mig tills jag sträcker fram lappen.
De kan inte säga "Så var det färdigt" heller när han peepat in de streckkoder han ska utan han lägger paketet en bit bort på disken, jag väntar, han tittar på mig, jag väntar lite till och ser allmänt osäker ut, han säger surt "Det är klart nu!!", jag grabbar paketet och skyndar därifrån.
Just DET beteendet har båda de där äldre karlarna.
Otyg!

2 kommentarer:

Stefan sa...

det är något med posten och saktfärdighet. usch!

sockerdricka sa...

Posten och Apoteket.