26 september 2006

Vår nya försteman.

En försteman på Statoil är den som står under stationschefen som är högst. Förstemannen har ekonomi- och personalansvar. Vi har fått en ny försteman eftersom vår gamla övergav oss för en ort 70 mil norrut och nu kan alla som tidigare gnällde på honom käka upp sina ogenomtänka ord för den nya förstemannen är INGET att hänga i granen.
Han började när sommaren började då vår statoilschef var borta på utbildnings-tjosan(och hade så varit 2 månader innan puckot började och till kanske en månad efter puckot började). Jag jobbade en massa extra när han precis var ny, många morgonpass, så jag var där när han _skulle ha varit_ där. Ja, det är sant, han kom försent under hela sin första tid på stationen. Magiskt så upphörde det när stationschefen kom tillbaka från sin utbildnings-grej.
Även en försteman går på schema. Visserligen inte skift som alla andra, men ändock ett schema.
Trodde han inte att vi skulle lägga märke till det?
Hur kan man ens komma på tanken när man är NY på ett ställe att bete sig på det viset?
Ska inte han sätta exempel? De regler vi har borde ju åtminstone HAN följa!
Sen stationschefen kom tillbaka så går även förstemannen på skift-schema vilket innebär att han jobbar kväll och helg istället för enbart dag. Alltså byter han av folk. Ändå har han inte lärt sig. Ändå dyker han inte upp i tid.
Förutom detta så är han jävligt lat, orättvis och innehar INGA chefsegenskaper what so ever.

Jag gillar alltså inte honom, om nu någon har missat det. Han stör mig som fan. Direkt när jag hör att det är han som ringer så blir jag ARG och vill tacka nej till pass bara för att det är han. Det är inte alls speciellt bra då jag verkligen behöver pengarna..

2 kommentarer:

Matrix sa...

Kan berätta att samma problem fanns på min förra arbetsplats och finns på min nuvarande. Om inte storchefen går in och säger ifrån lär det fortsätta. Annars kan man ju ge igen med samma medicin...

sockerdricka sa...

Jag håller honom rätt kort kan jag säga. Inga samtal om privata grejer, lagom avmätta skratt till hans försök till skämt osv.
Komma försent vill jag inte, kan ju blir så att storchefen går på mig istället och det vore inte bra..