17 oktober 2006

Försäljare.

Det har ringt någon till mig i flera veckors tid från ett nummer som är registrerat till något sorts telemarketing-ställe och jag har vägrat i sten att svara. De har ringt flera gånger per dag, vid olika tillfällen och jag har alltid missade samtal från dem när jag kommer hem. Idag svarade jag(när de ringde för 3:e gången på 6h) och det var en kille från Tele2(har Comviq i mobilen) som ville sälja något paketerbjudande med hemtelefon och bredband. Jag har BBB i en kontakt i väggen och får väl ut 17-18MBit/s för det mesta och då betalar jag drygt 300kr/månad. Tele2 kunde bara erbjuda mig ADSL 8MBit och han pratade faktiskt bort sig själv utan att jag behövde säga något avvisande alls. Det var han som sa hejdå först. Jag blev alldeles förvånad och tittade länge på telefonen efteråt och undrade vad som verkligen hade hänt.
Tänk om alla försäljare betedde sig på samma sätt. :)

Jag har varit med i Nix i 2 år och det fungerar prima. Det ringer folk från ställen man redan är kund hos och för vissa undersökningar men det är så sällan att det märks knappt(om man svarar första gången dvs och inte måste testa dem på något sätt..).

Inga kommentarer: