18 oktober 2006

Min kusin.

Jag har en kusin som är 2 år äldre än mig och fyller år en vecka efter mig. Vi har, sen vi började brevväxla för typ 15 år sen, skickat varandra presenter till våra födelsedagar. Vad jag kommer ihåg så fick jag rätt bra presenter från början, smycken och böcker och te och annat kul. Jag skickar ALLTID bra presenter tillbaka. De senaste åren däremot så undrar jag vad som har hänt, hon ger mig bara konstiga grejer. Grejer jag kastar bort för det är inget jag vill ha i mitt hem, inte ens för att det är en present.
Förra året fick jag en sån bok man ska hänga på toaletten med en massa buskisskämt. Vafan? Den kastade jag på en gång. I år så har jag fått någon konstigt igen, det är ett troll och en liten mus med varsinna magneter som gör att musen "springer iväg" från trollet när trollet närmar sig. Trollet är en luddtuss, ser ut som en hög könshår typ, och musen är en liten träbit inklädd i läder. Jag antar att den ska vara rolig och kanske lite söt men den är bara äcklig och obehaglig och jag vill kasta bort!
Jag har själv köpt ett par örhängen från Pilgrim men nu tror jag att jag ska behålla dem och hitta någon löjligt att skicka henne istället. Någon jävla måtta får det ju vara!
Jag har ingen lust att slösa bort bra presenter på någon som inte uppskattar dem och som inte skickar bra presenter tillbaka. Det kanske är dags att sluta skicka presenter helt enkelt? Det känns tråkigt för det är ju så kul med paket och det är ett sätt för oss två att hålla kontakten, men om det bara blir skit av det så kan det ju faktiskt vara.

4 kommentarer:

huldra sa...

Konstig jäkla present du fått.

sockerdricka sa...

Eller hur. Jag fattar ingenting. Jag skickade ett "tack"-sms och skrev något luddigt om hur mkt katterna gillar den och då svarade hon "Hoppas att även du gillar den! Brukar roa besökare(vi har också en)..[..]".
Vilka besökare? Under 4 år?

Lilla Jag sa...

Jadu *S*. Känner igen det där. Min svägerska och svärmor har rekord i att hitta värdelösa presenter till mig och familjen. Här är några exempel...

- En ballerinastång och ballerinakläder till dottern (som INTE är flickig för fem öre..stången åkte till tippen efter ett par månader och kläderna slängde hon själv en vecka tidigare)

- Ett etui för våra visitkort. (ööööh..va? Jag springer inte direkt runt och viftar med visitkort annars....) Den ligger och samlar damm i en låda.

- Ett mobilsmycke...som bara fastnar och trasslar in sig i allt annat i väskan. Kul att ta upp mobilen för att svara och i samma veva få en smäll av husnycklarna i nyllet...

- Ett raffset. Den gåvan fick jag en jul för ett tag sen och öppnade paketet inför HELA släkten. Det kändes inte bara pinsamt utan även jättekonstigt att få en sån grej av svägerskan...

sockerdricka sa...

cecilia - Men herregud, vad är det för fel på folk?! *lol*