19 oktober 2006

Rastlös.

Visst är det skönt att vara ledig, men inte för länge. Jag blir farligt förslappad efter ett par dagar av ledighet.
  • Jag får ett enormt sömnbehov, det går knappt att komma upp ur sängen. Även om jag somnar runt 12 på natten så kan jag sova ostört till kl. 11.30(som idag) och ändå vara jääättetrött.
  • Allt blir så jobbigt att ta tag i och minsta lilla grej känns om världens projekt. Att komma iväg till bokföringskursen är så jobbigt att jag försöker komma på ursäkter för att slippa.
  • Jag får dåligt samvete för att dagarna bara går utan att jag gör någonting vettigt. Men ändå så GÖR jag inget vettigt. Det finns massor av saker att göra här hemma som jag bara inte gör.
  • Jag äter mer än vad jag borde eftersom jag inte gör något annat och då känner hur hungrig jag är hela tiden.
  • Och hur kan det komma sig att jag _fortfarande_ inte lagt upp alla byxor som behöver läggas upp!?
Jag har alltid inbillat mig att jag ÄR en lat människa. Jag vill helst inte göra något utan bara vara ledig och (inte)fixa med vad jag har lust med men det stämmer inte! Jag blir galen av att inte ha något att göra. Ingen känsla av att jag varit duktig. Det går så långt att jag ser fram mot mina pass på Statoil för då har jag iaf jobbat.

2 kommentarer:

huldra sa...

Än jag då. Jag har ju en helt legitim anledning att sitta inne - man är helt enkelt för trött för att ta sig ut och hitta på något. Och då känner man sig som en fett dålig mamma, kan jag säga... :-P

sockerdricka sa...

Äh, hon är för liten för att det ska vara skadligt. Än. ;D