4 oktober 2006

Mer bokföring.

Vi började med moms idag på bokföringskursen. Preciiiis när jag tyckte att jag faktiskt förstod vad vi höll på med. Moms fuckar upp allt. Moms är av ondo. En jävla massa pill för alla stackars företagare för statens skull!
Jag skulle behöva få tag på ett bra(och utbrett) bokföringsprogram som jag kan öva lite i. För grejen är att vi inte pysslar med bokföring via dator på den här kursen utan om man är intresserad av detta så får man anmäla sig för en sorts vidarekurs som då i sin tur kommer kosta mer pengar och det tycker jag är så satans sniket att jag helst skulle vilja fixa det själv. Speciellt då kursansvarig, då jag frågade, sa att alla brukar vilja fortsätta. Tro fan på det, de flesta använder väl datorer nuförtiden?! Mer pengar i deras kassa. Mindre pengar i våra kassor. It sucks.

Jag måste skaffa öronproppar så att mina stackars trumhinnor inte ska få en sån chock varje gång vrålapan öppnar munnen. Det är helt otroligt hur högt hon pratar, värsta mistluren! O.O

Inga kommentarer: