4 oktober 2006

Rimbo marknad.

Imorgon är det dagen D. Rimbo marknad. Är man Rimbobo så _måste_ man gå. Det kommer regna, det kommer vara äckligt mycket folk, det säljs bara skit(precis som alla andra år), snorungar springer omkring och skriker, man träffar människor man aldrig träffar annars(och tur är väl det). Egenligen är det inte alls speciellt kul, men det spelar ingen roll, man går ändå.
Det enda jag kommer köpa är strumpor(5 par för 100kr !!) och tjocka godis-remmar. Förra året köpte jag en påse med bröd, det brödet ligger fortfarande kvar i frysen.
I år kanske jag ska köpa 3 goda ostar för 100kr. DET kommer jag iaf käka upp. Det kommer lukta apa i kylen, men so what?
Förstå hur kul man tyckte det var när man var yngre, typ högstadieung. Då gick man dit på kvällen och hängde bland karusellerna i lervällingen och spanade på snygga killar och kanske åkte någon tur. Men mest spanade man. Skorna var förstörda när man kom hem och man var hög på socker i flera dagar efteråt.

Åh. Jag höll på att glömma munkarna. En munk måste man alltid köpa. En sån alldeles nygjord och skitvarm men ljuvligt god.
Många pratar om langos. Jag har inte fattat grejen med langos. Och cocosbollar, herregud vad folk köper cocosbollar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

*ler* jadu, det där låter ungefär som Rocklundamarknaden för en Västeråsbo ... same same but different ... Nu bor jag ju 40 mil därifrån numera, men det är ändå lika kul att gå dit om det råkar vara när vi hälsar på ...

sockerdricka sa...

Det VAR precis som alla andra år. Det fanns precis samma saker och det var samma skrikande ungar som sprang omkring. :P