23 november 2006

Dagens kundanekdot.

En kund (karl i medelåldern av utländskt ursprung) kliver fram till nattluckan och vill betala sin bensin. Tydligen så behöver vissa personer inte gå in i butiken för att betala, de kanske är bättre än alla andra eller så har de mest bråttom eller något annat hemligt.
Han har tankat för 200,35kr vilket, som förvånansvärt många inte vet, blir 200,50 kr. Han lämnar fram(läs slänger in genom luckan) en 500-lapp och jag undrar om han har en 50-öring löst. Han börjar gorma över var gränsen för att det ska bli 50 öre ligger och slänger tillslut in en krona genom luckan. Han får tillbaka 300kr och en 50-öring av mig. Den släpper han på disken och ber mig stoppa upp någonstans och sen går han.

Good times.

Och sen undrar min käre mor varför jag har blivit så människofientlig efter att jag började jobba på det där satans stället.
Gee, I wonder..

3 kommentarer:

Matrix sa...

Men...varför?
Kunder är inte människor. Det vet alla som jobbar med sånna yrken..

sockerdricka sa...

Jag vet inte varför. Det är helt obegripligt. Folk är svin..

Matrix sa...

Ja och Idioter! Överallt! Jag är så jäkla glad jag slipper jobba med folk!!