28 november 2006

Koll på kortbetalningar.

Min käre mor(och far) skriver upp alla kortbetalningar eller uttag i sina checkhäften. Några gånger/månad skriver de ut transaktionslistan från internetbanken och stämmer av med checkboken. En gång/kvartal så får de ett utdrag från banken som de också stämmer av med sitt checkhäfte.
Jag skriver inte upp mina betalningar någonstans och kollar inte av på något annat sätt än att jag kollar att det ser typ normalt ut när jag loggar in på min internerbank.
Iof så har jag så lite pengar jämt att minsta avvikelse blir rätt tydlig, men ändå. Jag kanske borde ha bättre koll?

Och hur länge ska man egentligen spara kvitton från ICA och H&M?

2 kommentarer:

smultronpaj sa...

Jag har inte heller nån koll. Kvitton sparar jag bara på om jag har köpt nåt som kan tänkas behövas bytas eller reklameras.

sockerdricka sa...

Men dåså, då fortsätter jag på samma linje. :D