28 december 2006

Fyrverkerier.

Jag ska vara hundvakt på nyårsafton. Hon är rädd för smällare och så fort hon hör den första så börjar hon steppa omkring nervöst och kan inte slappna av på hela natten. Hon kan inte ens kissa när man är ute för att hon är så hispig.

Okej med ordnade fyrverkerier, typ stadens kommun eller något liknande, där det är samlat på ett ställe och det är proffs som har hand om det. Men att det ska måsta smälla i varje gatuhörn är för mig helt obegripligt. Berusade människor som ska hantera smällare och som hamnar i tidningen för att de har förlorat händerna/halva ansiktet/ännu värre.
Vad är vitsen?

4 kommentarer:

smultronpaj sa...

Jag hatar fyrverkerier. Jag förstår inte vitsen med dem. Okej då, de som är fina med färger och så, men de som bara smäller... Varför?

sockerdricka sa...

Det är obegripligt.
Fina fyrverkerier ordnade av folk som kan och koncentrerade till 12-slaget är helt okej, men att det ska smälla till och från i veckor innan och efter och att småbarn får smällare av sina föräldrar är skit!

Anonym sa...

Vilken underbart söt liten vovve! Det här med smällare är katastrof. Här utanför oss mitt inne i stan smäller det stora "bomber" som skrämmer livet ur en mitt i natten när man försöker sova. Suck!

sockerdricka sa...

Ja, det är inte alls kul faktiskt. :/