4 januari 2007

Enkät(hur fult är det ordet egentligen?).

1. Hur länge har du bloggat?
Sen juli 2005. Dock rätt sporadiskt i början.
2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Eh, inget speciellt?
3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Har inte förälskat mig i någon blogg än men det finns många som är extra bra.
4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Lika suveräna som de senare blogginläggen. Jag ÄR ju en suverän skribent.
5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Jag har 30 bloggar på min Sage-lista.
6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Tror nog alla är dagboksbloggar. Njäe, någon lite mer inriktad finns det nog när jag tänker efter.
7. Nämn bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Är vi inte rätt lika allihopa när man tänker efter? ;)
8. Nämn bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Skitsvårt.
9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De vet inte om det. Tror jag. Vad jag vet så är det bara huldra som jag känner irl som läser min blogg, men jag kan ju ha fasligt fel..
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Well, huldra..? :P
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Tricky, tricky. Det är nog mycket jag väljer att inte skriva om för att det blir för privat. Ändå är jag rätt avslöjande ibland. Vill man så kan man nog hitta mig rätt lätt.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Kommer inte på något jag medvetet valt att inte blogga om.
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Kanske rätt stor. Har inte så fasligt många läsare så jag får inte allt för massiv bekräftelse och ändå har jag inte slutat.
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Man kan lära känna en del av en person.
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Inte hänt. Ingen direkt önskan att det ska hända heller.
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, de som lägger för stor vikt till puckade jävlars dumma kommentarer.
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nope.
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nope.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Den ständiga ångesten över att inte komma på üperfyndiga och välformulerade inlägg såklart.. Eller.. nääeee...
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja, det tror jag. Och ja, det hoppas jag.
21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Det påverkar redan vår kultur rätt bra.
22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Lätt sätt att skriva av sig helt enkelt.
23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det är så jäkla intressant att läsa om andras tankar och funderingar. Skitkul!
24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten
Eh, kommer inte ens på 5 bloggare som lär läsa det här..
Men huldra såklart.
Smultronpaj har redan svarat.
6&7 tycker säkert att det är för tramsigt.
marie kanske?

5 kommentarer:

Stefan sa...

såja duktig person ( kan man vara mer politisk korrekt än så;). Kul läsning. Men jag håller med om att det suger att ideér försvinner för att man inte dirket präntar ned dem.

sockerdricka sa...

Har lärt mig att inte störa mig bland dina kommentarer iaf. :P Kan dock inte lova att det inte händer igen..*muhaha*

huldra sa...

Allt kan man ju inte utläsa genom att läsa någons blogg. Men det ger onekligen en annan dimension till det man redan har sett och lärt känna, typ. :)

SixesAndSevens sa...

Skulle jag, JAG, tycka att det var för tramsigt?? Det var det värsta. Kanske blir en lista snart... Eller, förlåt, enkät.
Vad är Sage för nåt? Behöver alternativ till min usla feedreader. Och vi vet ju båda två hur bra jag är på datorer och alla deras tillbehör... ;)

sockerdricka sa...

huldra - Mkt klokt sagt. :)

6&7 - Komigen nu, fyll i enkäten!
Sage är en plug-in till firefox dit man kan lägga in feeds-grejs till de bloggar man läser! Try it!