22 februari 2007

Lite stake någon?

Jag är så sjukt blödig att det är inte sant.
Det räckte med att se 5 sekunder av den stackars schäfern med konstiga bakben i Insider för att jag skulle börja störttjuta(ja, det är sant) och fick stänga av tv:n illa kvickt.
Jag klarar inte av djur som på något sätt lider. Jag börjar grina på en gång.
Eller, who am I kidding, djuren behöver inte ens lida. Det räcker med att de är hos veterinären eller fölar/valpar/osv - jag grinar då också.

Samma sak med medmänsklighet. Typ som att titta på Livräddarna - då tjuter jag också. Människor som är hjälpsamma och snälla och offrar sig för andra människor de inte ens känner. Det räcker med att en lärare berättar hur hon tog hand om någon rädd patient som skulle sövas för att jag ska bli grinfärdig och får bita mig i tungan för att inte börja tjuta mitt i föreläsningen.

Det oroar mig lite. Kommer jag grina hela tiden när jag väl börjar jobba som SSK?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är SSK?

sockerdricka sa...

re emma
Sjuksköterska. :D

Anonym sa...

Det går nog bra. Du vänjer dig nog.. eller komemr på hur du ska hantera det. Med lugn är mitt tips.