23 februari 2007

Ren skit.

Insider är ett avskyvärt program.
Det är extremt vinklat och ger en bild så långt ifrån rättvis man kan komma.
Det enda Robert Aschberg tillför är att se hotfull ut, att avbryta, att komma med faktafel och att förvränga det alla säger tills det betyder något helt annat.
Jag tycker det är helt obegripligt att det programmet fortfarande existerar. Men det är ju tv3 vi talar om så det kanske inte är så konstigt.

Det som är allra allra vidrigast är ju de inskränkta okritiska idioter som tittar på program som dessa och tar allt som sägs för sanning. Det finns många sånna människor. Människor som helt saknar förmågan till källkritik.

Otroligt.

10 kommentarer:

Feline Flodin sa...

Ja, nu väntar bråda veckor för oss kattentusiaster, när vi måste förklara och försvara hela avelsförfarandet för de i vår närhet som kommer ansätta oss med idiotiska frågor efter att ha sett Insider och läst Metro. ;P

sockerdricka sa...

re féline
Exakt!!

SixesAndSevens sa...

men det var ju synd om katterna...

sockerdricka sa...

re 6&7
Vilka katter?

Kattis sa...

Det finns ju faktiskt de som tittar på Insider och kan se objektivt på innehållet och som kanske kollar upp lite mer fakta innan de dömer. Inslaget om kattaveln innehöll tyvärr många sanningar även om en del var överdrivna.

SixesAndSevens syftar nog på just inslaget om kattaveln, hur de led pga hur uppfödarna/riktlinjerna säger att en katt ska se ut.

sockerdricka sa...

re kattis
Ja, självklart finns det många som kan sålla bland innehållet i Insider, jag har väl inte sagt något annat?
Vissa saker som togs upp är jättehemska men de blandade ju ihop extremavel med katter med annorlunda utseende som t.ex. nakenkatterna och det tror jag många inte kan se.

Sen var det jag skrev mer allmänt vad jag tycker om programmet.

SixesAndSevens sa...

Tycker det är lite illa när folk avlar fram raser som får en massa fel och mår dåligt, bara...

Kattis sa...

Nej du skrev inget annat det var jag som ville få fram att jag tycker att Insider är ett bra program om man sållar lite i innehållet. Men jag var lite otydlig i min formulering.

sockerdricka sa...

re 6&7
Jo, jag med..

re kattis
Jag tycker man får sålla så sablarns mycket att det knappt finns något vettigt kvar. Och då känns knappars programmet bra. :)

Anonym sa...

Istället för att klaga kan du väll ge vettiga argument för din åsikt? Annars blir väll din blogg minst lika värdelös som Insider..