17 mars 2007

Återkommande dröm.

Sen jag började extrajobba på Statoil för snart 8 år sen så har jag då och då drömt drömmar som alla liknar varandra väldigt mycket.
De går alla ut på att jag kommer till jobbet och märker att det är omgjort till en sorts stormarknad och all fokus i drömmen läggs på de gigantiska kassorna.
Det är alltså sånna kassor som finns på t.ex. Maxi och Coop men det är jättesvåra att förstå sig på och jag bara kastas ut i dem utan hjälp och förutsätts begripa allt på en gång.
Det blir alltid mycket kö och jag måste arbeta i världens fart och självklart blir det fel och alla koder är annorlunda och jag kan inte sköta varubanden och liknande.
Alltid vaknar jag upp med lite panik och sen, när jag inser att det är en dröm, så andas jag lättad ut.

Vad betyder det här?

4 kommentarer:

smultronpaj sa...

Att du känner att du har på nåt sätt förlorat kontrollen. Det är något du är rädd för. Ett misslyckande av nåt slag kanske.

sockerdricka sa...

re smultronpaj
Då har jag känt så i 8 år med andra ord..?

Anonym sa...

Jag jobbade på statoil för ca 5 år sedan. Under den tiden drömde jag jätteofta att jag var på jobbet, men att något gick snett. Det kändes ungefär som att vara på jobbet dygnet runt.

sockerdricka sa...

re fröet
Du ser! Det är ett skadligt yrke det här..!