29 maj 2007

För bövelen!

Det stavas och heter irriterad inte irreterad!!

6 kommentarer:

Feline Flodin sa...

Det heter även skilsmässa och inte skiljsmässa, för att inte tala om öppenhjärtig och inte öppenhjärtlig, dessutom omständlig, inte omständig! Sådeså. :D

sockerdricka sa...

re féline
Ja, det har du säkert rätt i. Omständlig hade jag ingen aning om..

Feline Flodin sa...

Nej, det är det vanligaste felet av de där konstiga orden där man förväntar sig att de heter ngt annat. :) Jag vet dock inte om de kan ha godkänt formen omständig nu, men det heter _egentligen_ omständLig. Jag är benhård med det. ;D

sockerdricka sa...

re féline
Jo, jag märker det.. *backa bort en bit* :P

Feline Flodin sa...

*farlig* ;D

sockerdricka sa...

re féline
Ja, jag tror faktiskt det. Lite läskig sådär..