29 maj 2007

Sallad och sallad.



Då vi går långa dagar brukar jag faktiskt vara duktig på att ta med egen mat och 99% av gångerna blir det sallad. Jag har märkt att det funkar allra bäst - man behöver inte värma och den klarar sig perfekt med en frysklamp i påsen.
Mina sallader väcker ofta uppmärksamhet när jag äter med någon jag aldrig ätit med förut. De tycker att det ser så fantastiskt gott och avancerat ut. Jag förstår inte riktigt fascinationen då jag oftast gör sallad på pasta kokt dagen innan, grillad kyckling, gurka, paprika, tomat, sockerärter och kanske något annat gott jag hittar. Sen gör jag dressing till på lätt creme fraishe med salt, peppar, vitlökspulver och sweet chilisås.
Det blir ju jättegott, men det är inte speciellt avancerat.

Jämför man med skolmatsalens sallad, som iof är billig, men som inte ser eller smakar nämnvärt så gott ut som min så är det väl rätt självklart att jag tar med mig?

Inga kommentarer: