25 maj 2007

Mina föräldrar.

Sen jag flyttade hemifrån bor jag och mina föräldrar 5 mil från varandra så vi ses ju ändå relativt ofta men inte tillräckligt ofta i vissa perioder och då tycker jag att man kan planera sina besök lite så jag kan anpassa mitt liv så det passar att de kommer. Eftersom de inte kan planera så vill de dyka upp då jag mot förmodan planerat något annat vilket gör att vi inte kan ses och jag blir putt.

Idag skulle de in till Uppsala och handla så jag gick upp och duschade och städade lite och plockade bort grejer så det skulle se okej ut. Nu ringde de och sa att de hittat en ihopsatt grill för billigt pris och att de inte kan komma förbi mig eftersom de inte kan lämna bilen på gatan med grillen halvvägs utanför bagageluckan.
De tycker att jag istället ska komma och grilla hos dem imorgon kväll. Jag vill gärna grilla hos dem, men det här är min jobbhelg och det är SÅ jobbigt att göra annat än jobba när det är jobbhelg. Jag orkar fan inte. Men då får jag dåligt samvete när jag säger att jag inte kommer.

Det är klart att de ska köpa grillen och det är klart att det är okej att säga nej, men allt det här är så jäkla typiskt dem!

2 kommentarer:

Ankan sa...

Fast det är värt det för att få äta grillat?

sockerdricka sa...

re ankan
Näjj, faktiskt inte.