11 juni 2007

Men SUCK!

Eftersom jag jobbade i helgen så är det från och med idag mitt egentliga sommarlov börjar.
Från söndag och framåt ett par veckor ska jag jobba så just den här lediga veckan känns extra viktig.

Alltså sket jag i att svara när det ringde från jobbet idag.
Det konstiga är att det ringde 2ggr till på mobilen och 2ggr på hemtelefonen - så ivriga att få tag på mig brukar de aldrig vara - så nu undrar jag om stället har brunnit ner eller något!

Iaf så är det väldigt få ursäkter för att inte ta ett extrapass som verkligen är okej.
Visst, jag kan säga att jag helt enkelt inte vill och stå på mig för det, men det är bara så jobbigt att måsta försvara sig och förklara sig varje gång. Jag har ju bara skrivit på papper för varannan helg så jag måste absolut inte jobba mer än så om jag inte vill men ändå så är det tjat och rynkade pannor när jag inte vill eller kan.

Summan av kardemumman är att jag vill vara ledig den här veckan.
Helt enkelt.

Nu ringde det igen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stick it to the man!

SixesAndSevens sa...

stick what to the man?

Anonym sa...

Har du inte ett bra förhandlingsläge när det gäller lönen då?

sockerdricka sa...

Ja, vilken man ska ha vad tomas? :)

re bengt
Nja, lönen är strikt styrd efter antal år inom bolaget så vad jag har förstått går den inte att förhandla så lätt..

Ankan sa...

De få gånger de ringer från min firma får de betala. Dyra pengar. När de vill att du ska jobba extra säger du: Visst, jobba åtta timmar. Betalt för 10. Annars får det vara. Typ. Har de kris så betalar de. Om inte njuter du av din ledighet.

sockerdricka sa...

re ankan
De tycker redan att jag är en jobbig jäkel som ställer krav och inte bara är tacksam för de pass jag får så skulle jag säga sådär skulle de.. ptja.. skratta? :)

Det är nackdelen med att ha jobbat där i 8 år när alla andra är helt nya och inte vågar säga nej..