22 oktober 2007

En lista.

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Sega ostbågar. Ja, jag är rätt lättflirtad.
Vad gjorde du kl 08 i morse?
Jag sov som en liten gris.
Vad gjorde du för 15 min sedan?
Åt alldeles för många frukostmackor med Kalles randiga. INTE den med banan.
Det sista du sa högt?
"Ååååh, mammas lilla gullegris!"
Det senaste någon sa till dig:
"Amen tack för hjälpen dårå! Hejdå hejdå."
Vad har du druckit idag?
Juice och bubbelvatten. Och lite smoothie men den smakade konstigt.
Vad var det senaste du åt?
Frukostmackor med Kalles randiga.
Vad var det senaste du köpte?
Eh. Jag beställde grejer från Josefssons i morse om det nu gills?
Vad är det för färg på din ytterdörr?
Den är mörkbrun.
Vad är det för väder hos dig nu?
Regn regn regn.
Godaste glassmaken?
Choklad. Alltid choklad.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Absolut.
Sover du tungt?
Mja, för det mesta. Vaknar på nolltid av vissa ljud dock.. Typ onormala ljud som kan framkallas av klåfingriga katter.
Drömmer du mardrömmar?
Det händer och det är hemskt. När jag var liten kunde jag åtminstone krypa ner hos mamma och pappa när det hände.
Trivs du med ditt jobb?
Nej, mitt jobb suger röv. Tyvärr så sitter även min tumme fast där. I röven alltså.
Favoritklädsel?
Något slappt och mjukt.
Favoritlåt just nu?
Apologize - Timbaland feat. One Republic
Vad ser du om du tittar till höger?
Lite skrivbord, skolböcker som ger mig dåligt samvete och sen vägg.
Vad gör dig glad just nu?
Just nu - att min kusin blev jätteglad över sin present!
Vad ska du göra härnäst?
Knappa på datorn alldeles för länge. Borde lägga mig.
Höger el vänsterhänt?
Höger.
Humör just nu?
Lite sisådär. Upp och ner.
Favoritgodis?
Choklad. Helst de där rosa och lila bollarna som Karamellkungen har.
Kläder just nu?
Slappa byxor och rosa t-shirt.
Sommarplaner?
Ehum. Det vet jag väl inte än heller!
Hur många kuddar sover du med?
3. En högre och två lägre.
Spelar du ngt instrument?
Gitarr. Men inte så mycket längre tyvärr. Mest för att jag inte kan stämma den själv.. :P
Morgon eller nattmänniska?
Natt. Hatar att gå upp för att en klocka ringer, det är vidrigt.
Vad är viktigast för dig?
Min familj(inklusive husdjur), mina vänner och att alla dessa mår bra.
Är du kittlig?
På vissa ställen ja. Men ingen utom pappa kan kittla mig på knäna!
Snarkar du?
Det händer. Eller okej, illasinnade menar att jag snarkar jämt men det tror jag inte på!
Stjärntecken?
Våg.
Äckligaste insekten?
De där äckliga jäkla små skalbaggarna som finns i sommarstugan och som ramlar ner på taket.
Stökigt el välstädat?
Smått sjukligt välstädat. Speciellt om jag ska få besök.
Vad längtar du mest efter just nu?
Uhu. Så fort jag tänker på ordet längtan blir jag bara ledsen så det ska jag inte göra men sommaren längtar jag efter jämt.

4 kommentarer:

Feline Flodin sa...

Jag är på listhumör idag (se min blogg ;D), så jag tror jag snor den här också, hihi!

sockerdricka sa...

re féline

Ja jag har sett vilket listhumör du är på! Jäklar. ;)

Kate sa...

ÅH!
Jag är den enda jag känner som älskar bon appetit! ( visst heter de så?! )
De ska helst sugas på, tills överdraget är vitt och så kan man knäcka det med gommen och sen suga vidare.
Hmm..
Jag vet.
I'm sucker for suckering.

sockerdricka sa...

re kate
Ja, precis så ska de ätas.
Besvikelsen är enorm man man råkar vara lite för ivrig och tugga till så den går sönder. =(