31 oktober 2007

Klädproblem.

Klädkoden på praktikplatsen är väldigt avslappnad. Uskorna har jeans och t-shirts på sig i bästa fall, annars mjukisbyxor och urtvättade t-shirts. Vissa ser ut som de precis klivit upp ur sängen och bara dragit på sig kläderna, dvs de har sovruffsigt hår och ser allmänt yra ut.

Jag fick ett ryck igår och kände att jag ville ha riktiga jobbkläder och slippa ha mina egna, alltså köpte en riktig "vård"-tunika för typ 370 spänn men när jag nu provat den flera gånger så inser jag att jag inte ALLS gillar den så imorgon åker den tillbaka.
Var fasiken köper man annars såna kläder? På internet?

6 kommentarer:

Anonym sa...

http://hejco.se Där köpte jag mina kläder till kommunala praktiken. Skitdyrt, men håller hur många år som helst och så har jag användning av det i jobbet annars med. På laspraktiken får du låna kläder.

Anonym sa...

Testa på Hejco.De har en del snygga tröjjor och byxor :) Tror adressen kan vara www.Hejco.se.Jag har själv kläder därifrån och tycker de är riktigt snygga för o vara Usk-kläder. :) Lycka till.

Feline Flodin sa...

Åhh! Hejco, pappa hade deras katalog när jag var liten. :D Scrubs ftw! Finns det speciella tunikescrubs? :-o

sockerdricka sa...

re madde och p
Hejco it is. :)

re féline
Och jag har aldrig hört talas om Hejco..

Anonym sa...

Finns det inget Care här i Uppsala?! De har väldigt bra kläder! Sen kan jag rekommendera en väst, mycket bra med praktiska fickor! Fick en på min kommunpraktik som är grymt snygg och användbar!

sockerdricka sa...

re maria
Care? Är det en affär? Jag har ingen aning..
Jag har tänkt på en väst, så det kanske vore något. Vet inte var man hittar en sån iof.