26 november 2007

Iakttagelser.

Efter dagens(kvällens) sammankomst har jag gjort vissa iakttagelser:

* Varför ställs det in endast 1 normalstor karaff vatten på bordet i ett konferensrum med 10 platser och 10 glas? Man blir ju törstig bara därför.

* Folk som stolt berättar om hur vårdslöst och snabbt de kört bil i någon sammanhang - vad är det för fel på dem?

* I ett sällskap där hälften är jobbiga jävlar som alltid har rätt blir jag fort trött och less.

* Jag får ont i huvudet och blir trött i ögonen fort när jag har glömt glasögonen hemma när jag är på möte.

* Chokladmoussen på Scandic Väsby är ingen hit. Den smakade ingenting. Hur kan man misslyckas med någon sånt?

* Jag var den enda, av 10 personer, som drack något annat än cola till maten.

* Som jag skrev tidigare, varför inte gå igenom basic grejer med endast de som är nya så vi få som jobbat några år slipper höra dessa grejer om och om igen?

* Vi har alltid för lite tid för våra möten. Det blir, om vi har tur, 5 minuter över till övriga frågor och det räcker aldrig. Att de aldrig lär sig.

* Jag gillar inte vår nya försteman. Jag trodde jag gjorde det, men det var fel.

Inga kommentarer: